« zpět

Malý fotbal představuje novou vizuální identitu a vstupuje do nové éry

Malý fotbal představuje novou vizuální identitu a vstupuje do nové éry

13.05.2021 - Jít s dobou, stanovit jasnou a originální vizuální tvář a se sportovními úspěchy dále rozvíjet potenciál malého fotbalu. Zejména tyto důvody vedly Asociaci malého fotbalu ČR
k vytvoření nové vizuální identity, se kterou začíná nová éra tohoto sportu.


Ve sportovním prostředí není v posledních letech o prezentaci nových identit sportovních subjektů nouze. Důvody jsou povětšinou podobné - akcentovat požadavky digitální doby v oblasti vizuální komunikace a vytvořit rozpoznatelnou a originální značku, která bude atraktivní pro danou komunitu, veřejnost i partnery.

Malý fotbal není v tomto směru výjimkou. „Přestože je v Česku malý fotbal, co se velikosti členské základny týká, třetím největším sportem, a také navzdory tomu, že jsme v nedávné době slavili velké mezinárodní úspěchy s národními týmy, je třeba říct, že v oblasti marketingu a komunikace jsme teprve na začátku,“ uvádí čerstvě zvolený prezident AMF ČR Matěj Horn.

V roce 2020 ovšem Valná hromada AMF ČR schválila strategický plán, jehož pilířem je právě intenzivnější podpora obchodu a marketingu. „Aby ale bylo vůbec možné tuto oblast nějakým způsobem rozvíjet, bylo nutné udělat první krok, a tím byla potřeba definovat vizuální identitu našeho sportu, která bude mít jasná pravidla a bude atraktivní směrem ke všem stávajícím i budoucím stakeholderům malého fotbalu. A pevně věřím, že to se nám povedlo,“ doplňuje Horn.

Novou vizuální podobu malého fotbalu připravila pro Asociaci malého fotbalu sportovně-marketingová agentura 2Score. „S AMF ČR spolupracujeme již od léta 2020 v roli poskytovatele marketingových služeb. Vážíme si toho, že vedení asociace v nás vložilo důvěru i s vytvořením nové vizuální identity. Byla to pro nás zajímavá výzva a těšíme se na to, jak komunita i veřejnost novou identitu přijme a jak se bude nově vytvořený vizuální styl v prostředí etablovat,“ uvedl CEO agentury 2Score, Svatopluk Smysl.

 

Co si o nové identitě myslí osobnosti ze světa malého fotbalu?
VIDEO:
https://youtu.be/T7t3yg04h1s

Veškeré informace o nové identitě malého fotbalu najdete na speciální podstránce www.novymalyfotbal.cz či na Facebooku nebo Instagramu Malého fotbalu.

Jak vypadá nová identita malého fotbalu?

Nové logo malého fotbalu a jednotlivých značek je složeno z vlaječky, která symbolizuje fair-play, sportovní přátelství, spolupráci i tradici, jakožto hodnoty malého fotbalu. Šestice křížků znázorňuje pro malý fotbal typickou formaci 5+1. Hráči jsou znázorněni formou křížku – tak, jak je můžeme vidět např. na trenérských tabulích při nákresech herních situací. Výsledným symbolem je vizuálně silný a sebevědomý znak loga malého fotbalu, který propojuje všechny přidružené subbrandy v rámci rodiny značek.

Rodina značek malého fotbalu se skládá ze tří skupin logotypů. Primárním brandem je Malý fotbal, pod kterým jsou sdruženy značky sportovní - reprezentace, Superliga a Český národní pohár. Pro administrativní a oficiální komunikaci je rodina značek doplněna logem asociace.

+ Rodina značek malého fotbalu (v plné kvalitě ve sdílené složce)

Vizuální styl Malého fotbalu tvoří kromě loga, barev a typografie, také podkladové plochy, tvořené třemi prvky, jejichž finální kompozice utváří unikátní vizuální dojem. Primární podklad je tvořen dvěma barevnými polovinami, které symbolizují dvě půlky hřiště, dva týmy a také dva světy malého fotbalu – elitního a amatérského, hraného pro radost. Na něm položené dva půlkruhy v inverzních barvách symbolizují středový kruh a dva poločasy o 30 minutách. Kompozici doplňují symboly 12 křížků = 12 hráčů, tvořící dohromady dva týmy malého fotbalu.

A jak vypadá použití nové vizuální identity v praxi? Podívejte se na ukázky.

+ Vybrané ukázky ve sdílené složce


._geneze-loga-maleho-fotbalu.png._vizualni-styl-produktu.png

 

Partneři

Ref

 

Staropramen

 

Nike

 

Sabe

 

Idnes